Tipy a rady

Finská sauna znamená nový rozměr saunování

Jistě jsou vám známy ty klasické modely saun z filmů nebo odjinud. Oblaka páry zahalují celý prostor a skoro není vidět, jestli vevnitř někdo je nebo není, když se na žhavé kameny vylije naběračka vody. Finská sauna ovšem nabízí dva způsoby saunování. Buď tento, nebo naprosto suchý, kdy kameny vůbec nepřijdou do styku s vodou a jen zahřívají místnost.

Tzv. vlny páry lze vytvářet nárazově pomocí polévání vodou, nebo se o to může postarat automatika – finská kamna, která si hlídají vlhkost vzduchu a postupně „dopařují“.

Když vás to opravdu chytne…

Není vůbec vyloučeno, že si finskou saunu a její zdravotní benefity oblíbíte a začnete se tomuto zdravému relaxu věnovat pravidelně. A třeba vás dokonce napadne, že by nemuselo být od věci mít saunu doma jen pro sebe a rodinu a nemuset nikam jezdit nebo se orientovat podle cizí provozní doby.

V takových případech není nic jednoduššího, než nás kontaktovat a domluvit se na projektu a jeho následné realizaci pro splnění vašeho snu.

Naši lidé prozkoumají cílové místo (chatu, dům, byt) a navrhnout ideální řešení. To spočívá v kombinaci tvaru, materiálu a případných doplňků finské sauny. Můžeme například přidat i terapii nebo oblíbené prosklení prostoru. Finské sauny vyrábíme a stavíme jen v rámci České republiky a pouze ručně.

Zdravotní přínosy finské sauny

V dnešní době už je saunování obecně běžná záležitost a třeba pension nebo hotel už si bez ní „neškrtne“. Pokud ji člověk používá správně, je procedura velmi prospěšná celému organismu – po fyzické i psychické stránce. Posiluje termoregulaci celého organismus, vyplavuje hromadu toxinů, které v městském prostředí denně zachytneme. Sauna je díky teplotě vynikajícím prostředkem tehdy, pokud vás trápí prokrvování kůže a končetin.

V rovině psychické pohody vede saunování k vyplavení endorfinů (hormonů štěstí), jejichž přítomnost v těle působí zase na další složky. Člověk se tak obecně cítí lépe, zbaví se stresu a opravdu se uvolní.

Nepřehánějte to

Saunování má na tělo hodně pozitivních účinků, ale vždycky se mohou obrátit naopak ve zdravotní problémy, pokud to člověk s finskou saunou přežene. Doporučená teplota sauny je obvykle nějakých 90 – 100 stupňů Celsia a vlhkost někde nad 20%. Proto se doporučuje doba pobytu ve finské sauně v rozmezí 5 – 15 minut naráz.

Před koupí sauny si saunování někde vyzkoušejte. Na každého působí trochu jinak a můžete zjistit i spojené zdravotní problémy – v takovém případě proberte téma se svým lékařem.

Pokud jste začátečník, je sauna pro netrénovaný organismus šokem. Začněte s minutovými pobyty a postupně čas prodlužujte. Ochlazujte se postupně, nikoli skokem.